Studio-ul Rockstar Games, cunoscut pentru seria de succes „Grand Theft Auto”, se află în centrul unei controverse după concedierea a peste 30 de angajați. Compania a declarat că motivele pentru aceste despărțiri sunt legate de scurgeri de informații, dar organizațiile sindicale sugerează că situația reflectă o încercare de a descuraja organizarea angajaților.

Conform unor surse, angajații concediați ar fi fost implicați în divulgarea de informații sensibile despre dezvoltarea jocului, ceea ce a determinat reacția rapidă a managementului. Aceasta decizie a fost criticată vehement de către sindicate, care acuză Rockstar de practici de dezintegrare a sindicatelor și de intimidare a angajaților.

Accțiunile companiei sunt analizate, iar Organizația pentru Sindicate Independente (IWGB) a lansat acuzații de union busting, susținând că Rockstar a acționat împotriva drepturilor lucrătorilor care își doresc să se organizeze. În acest context, descrierile „blatante” ale conducerii ca având o politică de reprimare a vocilor unionale au fost accentuate de reacțiile negative din partea angajaților și a activiștilor din industrie.

Angajații anterior concediați susțin că această măsură a fost o răzbunare împotriva celor care au ocazionat discuții despre formarea unui sindicat, iar acuzațiile aduse companiei aduc în discuție nevoia de responsabilitate și transparență în managementul resurselor umane.

Pe fondul acestor evenimente, mulți observatori subliniază importanța protecției drepturilor angajaților în industrie. Așadar, monitorizarea continuării evoluțiilor de la Rockstar Games ar putea oferi perspective valoroase pentru viitorul relațiilor de muncă în sectorul jocurilor video.