Proiectul de eliminare a liniei de cale ferată dintre Valea Cascadelor și Lujerului, și planurile de extindere a Parcului Liniei către zona Militari, suscită dezbateri importante. Deși zona este vizată de proiectul trenului metropolitan, decizia de casare a trenului vechi urmează să fie supusă votului consilierilor locali joi, 4 septembrie.
Conform motivării oficiale, eliminarea acestei infrastructuri nefuncționale și degradate va permite valorificarea eficientă a terenului, în vederea dezvoltării proiectului cu impact major în comunitate.
Linia, care a fost deja expropriată pentru patru imobile și avea o lungime de peste 2.400 metri, urmează să fie dezafectată cu acordul CFR Infrastructură. Compania a manifestat sprijin pentru acest proiect, deși de-a lungul timpului s-au discutat planuri pentru trenul metropolitan care să folosească această traseu.
Primăria Sectorului 6 a elaborat un raport specializate care confirmă disponibilitatea CFR de a realiza această dezafectare, considerând-o o acțiune de utilitate publică.
Parcul Liniei, care va fi cel mai lung parc liniar din Europa, se întinde pe 4,2 km și va acoperi aproape 17 hectare de teren. În cadrul celui de-al treilea tronson, aflat între Valea Cascadelor și Lujerului, se vor realiza peste 80.000 mp de spații verzi și zone de agrement.
Lucrările de modernizare vor dura un an și vor include piste de biciclete, locuri de joacă, terenuri sportive, zone de relaxare și infrastructură pentru activități diverse, precum skatepark, zone de fitness și terenuri de sport.
Proiectul prevede patru etape, fiecare având o componentă distinctă: de la zone sportive și de joacă, până la spații pentru recreere, cultură și activități sociale.
În ciuda planurilor de dezvoltare, trenul metropolitan rămâne sub semnul întrebării. În 2021, primarul general al Capitalei a prezentat proiectul ca fiind o soluție modernă, rapidă și ecologică pentru conectarea zonei metropolitane, dar inițiativele locale au fost criticate pentru lipsa de claritate și fezabilitate.
Primarul Ciprian Ciucu a afirmat recent că există o nevoie urgentă de prioritizare a investițiilor în infrastructură locală, precum reparații la tramvaie și îmbunătățirea serviciilor de transport public, mai degrabă decât proiecte ambițioase și costisitoare, cum ar fi trenul metropolitan, despre care spune că nu s-a avansat în proiectare și nu a fost suficient fundamentat.
Deși pe hărți oficiale din 2021 se prevăzuse circulația trenului metropolitan pe anumite trasee din vestul și sudul Bucureștiului, aceste planuri încă nu au fost concretizate, iar dezafectarea liniei de cale ferată și extinderea parcului sunt pași importanți în dezvoltarea durabilă și modernizarea zonei.
Proiectul trenului metropolitan, inițiat în urmă cu peste un deceniu, propunea conectarea zonei metropolitane prin infrastructură feroviară reabilitată, însă rămâne în așteptare, fiind criticat pentru implementare întârziată sau improbabilă.
Sursa articol

Fii primul care comentează