Primăria Sectorului 3 a inaugurat recent o nouă stradă ce leagă Șoseaua Industriilor de Drumul Gura Bădicului, menită să reducă traficul din zonă. Primarul Robert Negoiță a anunțat că această arteră va decongestiona traficul aglomerat din cartier, fiind o soluție de comunicare importantă pentru dezvoltarea zonei.

El a subliniat importanța acestei lucrări, menționând că oamenii solicită de mult timp o astfel de rută mai accesibilă, pentru a evita pericolul cauzat de șoferii care conduc agresiv.

Primarul a mulțumit proprietarilor care au consentit construcția drumului pe proprietatea privată, însă a precizat că relația cu Primăria Capitalei rămâne complicată. De mai bine de trei ani, documentația de urbanism există, dar oficialii bucureșteni nu au emis certificatul de urbanism necesar demarării procedurilor de expropriere.

„Fără aceste avize, nu putem trece la pasul următor, dar trebuie să construim deoarece nevoia e mare”, a explicat Negoiță într-o postare pe Facebook.

Istoria acestei noi infrastructuri nu a fost lipsită de controverse, iar proiectele de infrastructură din Sectorul 3 au avut parte de dificultăți.

Un exemplu este bulevardul Iuliu Hațieganu, inaugurat în septembrie 2023. Deși a fost realizat rapid, doar în 60 de zile, drumurile s-au dovedit a fi de calitate modestă, cu asfalt crăpat, tasat și plin de reparații. În plus, drumul a fost plătit din fonduri publice, dar a fost construit pe teritoriul Sectorului 4, folosind bani de la Sectorul 3, fără consultarea cetățenilor.

Deși s-a laudat cu un „record” de execuție rapidă, la un an de la inaugurare, bulevardul arată a fi un proiect problematic. Panourile publicitare promovează succesul, dar verificările au arătat porțiuni peticite, trotuare crăpate și piste de biciclete deteriorate.

Costul total al acestei investiții s-a ridicat la aproape 9 milioane de lei, bani publici, iar rezultatele nu sunt pe măsura așteptărilor.



Sursa articol