Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a anunțat vineri seară că România a depus oficial varianta renegociată a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) către Comisia Europeană, urmând ca apoi să fie aprobată formal de această instituție și să primească decizia finală din partea Consiliului ECOFIN.

„Vineri, ora 21:30, sediul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene: România a trimis oficial varianta actualizată a PNRR către Comisia Europeană.

Pentru efortul deosebit depus în aceste zile, le mulțumesc colegilor din Direcția Generală pentru Mecanismul Financiar și Politici de Coeziune, care au muncit nonstop în ultimele săptămâni, inclusiv celor care nu apar în fotografie. De asemenea, mulțumesc tuturor colegilor din alte ministere pentru trimiterea rapidă a planurilor sectoriale și ministrilor pentru implicare, precum și prim-ministrului Ilie Bolojan pentru sprijinul total!”, a menționat Dragoș Pîslaru într-o postare pe rețelele sociale.

El a adăugat că pasul următor este obținerea aprobării formale din partea Comisiei Europene și apoi decizia finală a Consiliului ECOFIN.

„Este o mare onoare pentru mine să fac parte din acest proces esențial pentru modernizarea țării noastre. Mulțumesc tuturor celor implicați!”, a spus ministrul.

La începutul lunii august, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat lista completă a proiectelor din PNRR care au fost reduse sau eliminate, precum și cele care au fost trecute de pe componentele de împrumut pe cele de granturi, astfel încât să beneficieze de finanțare europeană nerambursabilă.

Printre cele mai semnificative reduceri se află proiecte de infrastructură, în special în sectorul rutier și feroviar. Astfel, proiecte în valoare de 2,169 miliarde de euro au fost transformate din împrumuturi în granturi, ceea ce înseamnă finanțare gratuită, fiind inițial planificate pentru construcție cu fonduri împrumutate. Acestea includ anumite secțiuni ale Autostrăzii Moldovei A7.

Cele mai importante reduceri au vizat spitalele și infrastructura feroviară.



Sursa articol