
Un raport oficial indică faptul că submersibilul Titan, operat de OceanGate, a suferit o implozie în timpul unei expediții către epava Titanicului, din cauza deficiențelor de inginerie și a multiplelor lipsuri în testarea navei. Evenimentul s-a petrecut în iunie 2023, provocând decesul celor cinci pasageri aflați la bord, inclusiv directorul general al companiei.
Comisia pentru siguranța transporturilor din Statele Unite a stabilit că procesul de proiectare și construcție a vehiculului a fost neadecvat, rezultând defecte care i-au afectat rezistența și durabilitatea. De asemenea, s-a constatat că OceanGate nu a testat corespunzător submersibilul, astfel încât nu avea o evidență clară asupra rezistenței reale a acestuia și nu a identificat deteriorări grave care să fi impus scoaterea din uz înainte de ultima sa utilizare.
Submersibilul a pierit în Atlanticul de Nord pe această rută, în încercarea de a ajunge la epava Titanicului, aflată la aproximativ 600 de kilometri de St. John’s, în provincia canadiană Newfoundland și Labrador. În august, autoritățile de navigație din SUA au lansat un raport dur care a criticat practicile de siguranță ale companiei, considerând că incidentul putea fi evitat.
Pentru această ultimă expediție, conducătorul companiei, Stockton Rush, a fost cel care a operat submersibilul, iar pasagerii, care plătiseră sume de până la 250.000 de dolari, includeau exploratorul de adâncime Paul-Henri Nargeolet, precum și Shahzada Dawood, fiul său Suleman de 19 ani și Hamish Harding.
Investigația a descoperit probleme în cultura siguranței în cadrul companiei: unele surse afirmau că siguranța era prioritară, dar altele, inclusiv foști angajați, au admis că problemele legate de siguranță și proiectare erau adesea ignorate.
Un tehnician a menționat că avea îngrijorări legate de modelul de afaceri al OceanGate, în special despre acceptarea clienților plătitori ca fiind „specialiști în misiuni”, ceea ce în contextul legislației americane este ilegal pentru vehicule experimentale. Acesta a povestit că a semnalat conducătorului companiei, Rush, că „nu poți pur și simplu schimba titulatura unei persoane atunci când primești plăți”. La o discuție ulterioară, tehnicianul a menționat că Rush a spus: „Dacă Paza de Coastă SUA devine o problemă… își va cumpăra un congresman și va face problema să dispară”.
Fii primul care comentează