Primăria Capitalei a anunțat în cursul zilei de miercuri deschiderea unei proceduri de consultare publică pentru un proiect urbanistic ce vizează extinderea liniei de tramvai în zona Piața Unirii. Conform documentației, ce conține 92 de pagini și 13 planșe tehnice, se propune prelungirea liniei 32 cu aproape un kilometru și jumătate, pe traseul care traversează Piața Unirii, până la stația Sfânta Vineri.

Această extindere urmărește conectarea cartierului Rahova, situat în partea de sud-vest a orașului, cu zona de nord-est, printr-un traseu care include un nod important de transport public.

Prin acest proiect se urmărește îmbunătățirea serviciului de transport electric de suprafață, reducerea traficului rutier auto și integrarea noii linii în sistemul de transport multimodal deja existent.

Proiectul a primit avize favorabile de la instituții centrale și locale, inclusiv Agenția pentru Protecția Mediului, Ministerul Transporturilor, Metrorex, Societatea de Transport București, Brigada Rutieră, Serviciul Român de Informații, Ministerul Culturii și Administrația Apelor România.

Locuitorii pot adresa sugestii și opinii până la data de 1 septembrie 2025, iar în cazul în care depun solicitări scrise, discuțiile publice pot fi organizate până pe 2 octombrie 2025.

După finalizarea acestor etape, decizia finală va fi luată de Consiliul General al Municipiului.

Anunțul privind extinderea liniei de tramvai în Piața Unirii a fost făcut de primarul general al Bucureștiului în 2022, când s-a menționat că două companii s-au înscris pentru realizarea studiilor de fezabilitate. Aceste studii sunt necesare pentru construcția unei rețele de aproape 15 kilometri de noi linii de tramvai, iar planul initial prevedea extinderea liniei 32 cu 0,9 km, de la Dealul Mitropoliei până la strada Sfânta Vineri.

În prezent, zona Piața Unirii se află în șantier din luna iunie a anului 2025, unde se realizează lucrări de consolidare a planșeului peste râul Dâmbovița. Aceste intervenții necesită închiderea temporară a circulației, lucru ce va dura aproximativ doi ani, după care se vor face lucrări de consolidare și la pasajul rutier din zonă. Primarul sectorului 4, Daniel Băluță, a explicat că aceste lucrări vor fi realizate etapizat, pentru a minimaliza disconfortul bucureștenilor, și a menționat totodată planurile de extindere a rețelei de tramvai pentru a eficientiza operațiunile.



Sursa articol