
Oficialii portughezi care anchetează accidentul funicularului din Lisabona, petrecut miercuri, au publicat un raport preliminar în care menționează că un cablu de legătură era rupt, însă restul mecanismului funcționa normal. Potrivit raportului, după ce au analizat resturile de la fața locului, s-a stabilit că cablul care conecta cele două vagoane s-a rupt instantaneu. Mecanicul a încercat să activeze frânele de urgență, însă fără succes, iar impactul s-a produs la o viteză de aproximativ 60 km/h. Toate aceste evenimente s-au desfășurat în mai puțin de 50 de secunde.
Funicularul Gloria constă în două vagoane galbene care urcă și coboară pe o distanță de 276 de metri, pe un traseu stipulat de o diferență de nivel de 45 de metri. Sistemul funcționează cu ajutorul unui mecanism de contragreutăți, iar cele două vagoane sunt conectate printr-un cablu îngropat, care menține echilibrul.
La ora 18:00, în prima zi a accidentului, vagoanele erau stationate în stații, însă după câteva minute, ele au început deplasarea. La scurt timp după plecare, după ce au parcurs aproximativ șase metri, acestea și-au pierdut brusc echilibrul din cauza rupturii cablului de legătură. În acea fază, vagonul de jos s-a retras brusc, iar cel de sus a continuat să coboare, și-a mărit viteza și, în apropierea unei curbe la dreapta, a deraiat și s-a răsturnat. Vehiculul și-a pierdut complet controlul, lovind lateral partea superioară a unei clădiri, apoi un stâlp de iluminat și un suport de la rețeaua electrică a liftului, provocând avarii semnificative. După aceea, s-a oprit în colțul unei alte construcții.
Fii primul care comentează