
Pensionarii români care locuiesc în străinătate trebuie să demonstreze autorităților române că sunt în viață, prezentând un document cunoscut sub denumirea de „Certificat de viață”. Până la data de 1 septembrie 2024, acest certificat era solicitat o dată pe an, însă începând cu această dată, se cere să fie depus de două ori pe an. Acest anunț a fost făcut de Agenția de presă Rador, care citează Radio Târgu Mureș.
În ceea ce privește pensionarii mureșeni stabiliti în străinătate, peste jumătate dintre ei au depus deja acest certificat, a informat pentru Radio Târgu Mureș directorul Casei de Pensii din județ, Stelian Stoica.
„Pensionarii cu domiciliul în afara țării trebuie să depună, până la 30 martie și 30 septembrie, documente care să confirme că sunt în viață. Nedepunerea acestor certificate duce la suspendarea plății pensiei. În județul Mureș, există aproximativ 12.500 de persoane care trebuie să depună aceste certificate, iar până acum au făcut-o în jur de 7.000”, a precizat el.
De la 1 octombrie, pensiile pentru acești pensionari vor fi suspendate dacă nu vor prezenta documentele cerute. Însă, drepturile la pensie pot fi reluate doar de la 1 noiembrie sau 1 decembrie, după depunerea condiției.
Certificatul de viață poate fi trimis pe email, prin poștă sau cu ajutorul unor alte persoane, direct la sediile caselor de pensii, a mai explicat Stelian Stoica. Chiar dacă documentele sunt depuse cu întârziere, plățile pensiilor vor fi efectuate retroactiv, având în vedere și un termen legal de prescripție de trei ani.
Fii primul care comentează