Un lanț de cafenele din China și-a cerut scuze și a decis să-și schimbe denumirea după ce presa de stat l-a criticat dur pentru utilizarea inadecvată a unui cuvânt foarte evocat de guvernul comunist, conform unui canal de știri internațional.
Majoritatea locațiilor sale erau decorate în roșu aprins, adesea cu o stea pe fațadă, stil vizual asociat puternic cu Partidul Comunist Chinez. Logo-ul utiliza un font inspirat din caligrafia fondatorului comunist al Chinei, Mao Zedong.
Compania a emis o scuză publică sâmbătă, după ce presa a criticat-o pentru ceea ce s-a numit „profitarea de pe urma simbolurilor naționale” doar pentru a atrage atenție comercială.
În multe state cu regimuri comuniste, termenul „popor” – sau „renmin” în mandarină – este folosit frecvent, dar cu o semnificație solemnă, fiind parte a denumirii statului (Republica Populară Chineză). Acesta apare și în numele unor instituții, precum armata sau moneda națională, și în denumirea publicației oficiale a Partidului. Într-un editorial, ziarul oficial a menționat că „Termenul are un caracter public distinct și conotații politice profunde, reflectând anumite sentimente sociale și interese publice” și a subliniat că „nu trebuie profanat și nici folosit abuziv”.
Pe rețelele sociale au fost fotografii cu clienți servind băuturi cu pudră decorativă inscripționată cu „China” și slogane precum „Spune povestea Chinei prin cafea”.
Yao Chao People’s Cafe, care operează aproximativ 30 de locații în China, a publicat sâmbătă o declarație oficială de scuze: „Ne cerem cele mai sincere scuze fiecărui consumator care a fost rănit”, menționând că, după o reflecție profundă, a luat „măsuri proactive” pentru a remedia situația.
Lanțul a anunțat că va readopta numele original „Yao Chao” în denumirea tuturor cafenelelor de pe teritoriul continental, pentru a reflecta numele legal înregistrat, dar locațiile din afara țării, precum cele din Hong Kong și Macao, vor continua să funcționeze sub numele de „People’s Cafe”.

Fii primul care comentează