Recent, MindsEye, un studio fondat de fostul director al GTA, s-a confruntat cu dificultăți majore, după ce a lansat un joc ce a fost catalogat ca fiind unul dintre cele mai slabe din 2025. Cu un buget de 200 de milioane de lire, produsul final a atras nu doar critici, ci și nemulțumiri din partea angajaților, care acuză managementul de gestionarea defectuoasă a resurselor și a forței de muncă.

Diverse surse au raportat că aproape 100 de dezvoltatori au solicitat schimbări, din cauza „overtime-ului insuportabil” și a concedierilor gestionate în mod ineficient. Unii angajați au spus că atmosfera de lucru a fost afectată semnificativ de deciziile executive, iar termenii de muncă au devenit insuportabili. „Executivii ar trebui să stea pe margine”, a declarat un reprezentant al echipei de dezvoltare, subliniind necesitatea unei schimbări în abordarea managementului.

În răspuns, Build A Rocket Boy, compania responsabilă de MindsEye, a afirmat că este „învățând și crescând” în urma feedback-ului angajaților. În ciuda acestui angajament, provocările continuă, iar studiul se află într-o perioadă critică, în care reputația sa și viitorul în industria jocurilor depind de reacțiile lor.

Pe parcursul acestei crize, discuțiile din industrie s-au intensificat în jurul condițiilor de lucru din studiourile de dezvoltare. Mulți dezvoltatori solicită îmbunătățiri în cultura muncii și transparență în deciziile executive, pentru a preveni situații similare în viitor.

Situația MindsEye subliniază importanța informării continue asupra condițiilor din industria jocurilor video și a impactului deciziilor executive asupra bunăstării angajaților. Criza actuală ar putea reprezenta o oportunitate pentru reformele necesare în managementul studiourilor, care ar putea duce la un mediu de lucru mai sănătos și mai productiv. Monitorizarea evoluțiilor în acest sector rămâne esențială.