max verstappen a reușit să transforme pole position în victorie la Marele Premiu al Italiei de duminică, conducând echipa mclaren formată din lando norris și oscar piastri, după un start dramatic și o finală tensionată la monza. verstappen și norris au fost umăr la umăr imediat ce luminele s-au stins, apropiindu-se unul de altul pe dreptul de start/finish înainte ca șoferul olandez să sară peste primul chicane pentru a-și păstra poziția de lider.

șoferul red bull a renunțat la poziție în favoarea lui norris la începutul celui de-al doilea tur pentru a evita o penalizare potențială, dar a fost repede înapoi pe coada rivalului său și a necesitat doar câteva ture pentru a-și recăpăta poziția și a se distanța. de acolo, verstappen a părut să aibă totul sub control, gestionând distanța față de ambele mașini mclaren pe parcursul tururilor inițiale, oprindu-se mai devreme decât norris și piastri pentru a-și consolida avantajul și apoi croindu-și drum spre steagul de finish.

drama a apărut la mclaren atunci când o oprire lentă a lui norris i-a permis coechipierului său piastri să îl depășească pe locul al doilea. dată fiind circumstanța neobișnuită, mclaren i-a cerut lui piastri să se dea la o parte pentru norris, după care aveau să fim liberi să concureze. a fost o instrucțiune pe care campionul la curent a pus-o la îndoială inițial, dar în cele din urmă a ascultat, mulțumită unei schimbări bine orchestrată.

piastri a acceptat să fie pe locul al treilea, ceea ce a făcut ca avantajul său în puncte față de norris să scadă de la 34 la 31, în timp ce charles leclerc era cu câteva secunde în urmă în Ferrari de top – visurile tifosilor privind o victorie pe teren propriu sau măcar un podium nu s-au concretizat în acest an. george russell a livrat o cursă puternică la volanul mercedes pentru a termina acolo de unde a pornit, în timp ce lewis hamilton s-a recuperat de la penalizarea sa de cinci locuri pe grilă pentru a traversa linia de finish pe locul șase și a oferi măcar o dublă finisare în puncte pentru scuderia.