Realizarea lotului de 35 km între Focșani și Adjud a depășit termenul stabilit, fiind cu aproape trei luni întârziere, iar gradul de finanțare nu a trecut de 45%, conform datelor recente ale CNAIR. În ciuda problemelor financiare, constructorul român UMB intensifică activitatea pe șantier. Se estimează că această secțiune va fi finalizată și deschisă înainte de Sărbători, permițând circulația pe autostradă de la București până la Adjud.

Termenul inițial de finalizare era 29 septembrie 2025. Imaginile recente arată o muncă intensă, inclusiv pe timpul nopții, în special în zona nodului rutier de la Tișița. În această etapă, se finalizează bretelele de acces și pasajele, iar stratul de asfalt a fost deja așternut.

Această porțiune de autostradă este esențială pentru conectivitatea regiunii, oferind o legătură directă între București și Adjud, eliminând un sector periculos de pe DN2/E85. Se lucrează în continuare la marcaje, parapete antifonice și sistemele de iluminat, pe lângă asfaltarea podurilor autostrăzii.

Lucrările nocturne sunt realizate de consorțiul controlat de Dorinel Umbrărescu, care încearcă să finalizeze segmentul de 35 km în acest an. Cu toate acestea, diferența între progresul fizic și cel financiar este semnificativă: stadiul fizic atinge 85%, dar stadiul financiar raportat este doar 45%. Acest lucru indică faptul că antreprenorul a executat lucrări în valoare de sute de milioane de euro necontate încă de stat.

Valoarea totală a acestui lot depășește 470 de milioane de euro, iar întârzierile la plăți afectează lichiditățile pentru alte segmente ale proiectului. Fără decontări complete, riscă să apară întârzieri și în continuare în finalizarea celorlalte loturi ale autostrăzii A7.

Lotul de 35 km dintre Focșani și Domnești Târg (Adjud) face parte din tronsonul principal al Autostrăzii Moldovei, finanțat prin fonduri europene din Planul Național de Redresare și Reziliență. Deși progresul construcției este avansat, cu asfalt turnat și lucrări finale în desfășurare, criza financiară continuă să reprezinte o provocare majoră, cu decontări actuale de doar 39% pentru alte secțiuni și termenul de finalizare stabilit pentru sfârșitul lui 2025.

Nodul rutier de la Tișița, punct cheie în infrastructură, nu doar facilitează ieșirea din autostradă, ci devine un centru de legătură strategic pentru traficul greu. Acesta include supratraversări peste magistrala feroviară aglomerată și peste DN2/E85, fiind proiectat pentru a suporta traficul intens și o distribuție eficientă către orașe precum Tecuci și Panciu.

În ciuda provocărilor financiare, aproape 85% din lucrări sunt finalizate fizic, însă numai 45% din valoarea contractului este decontată. Acest decalaj evidențiază o situație financiară dificilă, cu sume importante plătite, dar încă nejustificate de stadiul fizic, ceea ce pune presiune pe bugetele dedicate proiectului.

Proiectul A7, ce leagă Bucureștiul de Adjud, urmând să fie complet funcțional până la sfârșitul anului, reprezintă o componentă esențială a Autostrăzii Moldovei. Cu o lungime de 244 km netedă și conectivitate în plus între alte loturi, va asigura o cale rapidă și sigură între principalele orașe. În prezent, sunt încă în pregătire și ultimele secțiuni de conexiune, cu termene de finalizare previzionate pentru sfârșitul lui 2025, iar continuarea investiției depinde de soluționarea problemelor financiare și deplatarilor restante.



Sursa articol