Recent, Larian Studios, cunoscut pentru succesul jocului “Divinity: Original Sin”, a anunțat utilizarea inteligenței artificiale generative (genAI) în dezvoltarea viitoarelor sale proiecte. În fața controversei suscitate de această decizie, CEO-ul studioului a clarificat că nu este intenția lor să înlocuiască angajații cu tehnologia respectivă, ci să îmbunătățească condițiile de lucru.

Studio-ul a fost subiectul unor reacții critice din partea comunității de dezvoltatori și gameri, care s-au temut că utilizarea AI ar putea duce la scăderea calității jocurilor și la tăieri de personal. În mod clar, CEO-ul a subliniat că Larian nu va lansa jocuri care să integreze aceste elemente AI și că nu există planuri de a reduce echipele în favoarea automatizării.

Utilizarea AI are drept scop optimizarea proceselor de lucru, permițând echipelor să se concentreze pe aspectele creative ale dezvoltării jocurilor. Potrivit declarațiilor oficiale, Larian își propune să facă ziua de muncă mai eficientă, nu mai bună sau mai ușoară, și nu ca o modalitate de a diminua personalul existent.

Această inițiativă vine într-un context global în care multe industrii explorează potențialul AI pentru a transforma procesele de producție. Larian se poziționează astfel la intersecția tehnologiei și artei, un lucru care continuă să genereze discuții animate.

Deși studiu a declarat că este “în mare parte bine” cu angajarea AI, reacțiile din industrie sugerează o diviziune clară în rândul dezvoltatorilor și jucătorilor. Între provocările etice și oportunitățile promițătoare, discuția despre rolul AI în domeniul dezvoltării de jocuri va continua să se intensifice.

Monitorizarea acestor evoluții este esențială pentru a înțelege impactul pe termen lung pe care inteligența artificială generativă îl va avea asupra industriei jocurilor video. În acest context, informarea regulată și analiza atentă a schimbărilor reprezintă cheile unei perspective echilibrate asupra tendințelor emergente.