Campania electorală din Capitală, care a demarat pe 22 noiembrie, s-a finalizat la ora 7:00 sâmbătă, iar din acest punct, este restrictă orice inițiativă de propagandă electorală.

Propaganda electorală post-campanie include:

* Lansarea de mesaje electorale cu referire la alegerile parțiale locale, indiferent de format;

* Stimularea alegătorilor să voteze sau să nu voteze anumite persoane, sub orice formă.

La finalul campaniei, propagandă electorală nu se consideră materialele cu conținut electoral postate pe web sau pe platforme de socializare în cadrul campaniei și care rămân accesibile pe respectivele platforme fără promovare activă, cu excepția variantei acelui conținut care a fost redistribuită după finalizarea campaniei, conform BEM.

În weekend, președintele Biroului electoral al secției de votare are responsabilitatea eliminării materialelor promoționale politice/materialelor de propagandă electorală de orice fel din clădirea în care se află secția de votare din Capitală și din jurul acesteia. Executarea acestei acțiuni revine persoanelor numite de primar și este imediată.

De la sfârșitul campaniei și până la finalizarea procesului de votare, organizatorii de evenimente de toate genurile și participanții la acestea nu au voie să desfășoare activități de propagandă electorală.

Tot în acest interval, trimiterea către utilizatori a mesajelor scrise sau audio-video care vizează manipularea opțiunilor privind exercitarea dreptului de vot este tratată ca o inițiativă de continuare a propagandei electorale după terminarea campaniei.



Sursa articol