DeepL, o companie germană de startup, a anunțat recent extinderea activității sale dincolo de traduceri bazate pe inteligență artificială, înspre agenți inteligenți artificiali care se concentrează pe afaceri. Agenții inteligenți sunt unelte care pot executa sarcini în fundal ca răspuns la comenzi din partea utilizatorilor. DeepL Agent, noul produs al companiei, este destinat să completeze sarcini repetitive și care consumă mult timp, într-o varietate largă de funcții, și poate răspunde la comenzi în limbaj natural din partea utilizatorilor.

DeepL Agent poate fi utilizat în diverse echipe, de la resurse umane la marketing, potrivit companiei. Agenții sau inteligența artificială agențială au devenit concepte în vogă în industria tehnologiei, subliniind modul în care companiile văd cum acești asistenți digitali pot automatiza sarcini mai puțin interesante. Companii ca Microsoft, cu Co-Pilot, și Anthropic, cu Claude, oferă produse orientate către clienții din întreprinderi.

Mișcarea DeepL marchează o extindere a activității sale dincolo de ceea ce a focalizat compania de la înființarea sa, în 2017. Acest lucru o plasează potențial în competiție cu jucători importanți din domeniul inteligenței artificiale, cum ar fi Anthropic, OpenAI și Microsoft, care țintesc clienții din mediul de afaceri. CEO-ul DeepL, Jarek Kutylowski, a declarat că agentul companiei este o extensie naturală a produsului de traducere.

În contextul actual, în care investitorii sunt tot mai interesați de companiile caredezvoltă tehnologii de inteligență artificială, anunțul DeepL poate fi văzut ca un pas strategic pentru a-și consolida poziția pe piață.În concluzie, extinderea DeepL în domeniul agenților inteligenți artificiali reprezintă o evoluție semnificativă a companiei, care urmărește să ofere soluții inovatoare pentru afaceri prin intermediul inteligenței artificiale.