Clippership a finalizat proiectarea primei nave cargo autonome, un important pas în dezvoltarea tehnologiilor maritime sustenabile și inteligente. Aceasta va fi construită în șantierul naval olandez KM Yachtbuilders și va respecta reglementările internaționale, pregătindu-se pentru lansarea în anul 2026.

Designul navei se evidențiază prin longitudinea de 24 de metri, fiind complet fără echipaj la bord și având emisii zero. Propulsia va fi asigurată de aripi rigide pliabile, gândite pentru a valorifica eficient energia eoliană în zonele deschise ale oceanelor. În plus, Clippership va fi dotată cu sisteme inteligente de navigație și planificare, optimizate prin date meteorologice în timp real, pentru adaptarea la condițiile oceanice.

Sub componenta tehnologică funcționează colaborarea dintre specialiști precum Nico Cymbalist, cu experiență în aerodinamică și industrie auto electrică, și arhitecți navali de renume precum Dykstra Naval Architects. Nava va putea transporta până la 75 de euro-paleți într-o daie climatizată și va opera pe rute pilot între Atlantic, Caraibe și America de Sud.

Construcția va fi compatibilă cu standardele RINA, având în vedere obținerea clasificării „General Cargo Ship – Powered Sailing Ship” și a notării WAPS pentru sistemul de propulsie asistată de vânt. Lansarea în apă este programată pentru sfârșitul anului 2026, cu primele rute comerciale fiind planificate pentru transportul de marfă pe distanțe lungi.

În cele din urmă, proiectul Clippership reprezintă un exemplu de inovație tehnologică în domeniul maritim, bazată pe autonomie și sustenabilitate. Monitorizarea evoluției acestor tehnologii rămâne esențială pentru adaptarea și integrarea lor în piață, într-un context global în continuă schimbare.