„Squid Game” are, până în prezent, peste 265 de milioane de vizualizări, fiind cea mai urmărită serie de pe platforma Netflix. În 2021, a înregistrat un record de 111 milioane de vizionări în primele 17 zile de la lansare, depășind astfel alte seriale populare precum „Bridgerton”, care în luna sa de debut a atras 82 de milioane de abonați. În plus, a fost cea mai vizionată serie în peste 90 de țări, conform unui articol publicat pe un site de știri financiare și de afaceri.

Serialul povestește despre 456 de persoane aflate în situații dificile, care devin participanți într-un concurs ce implică jocuri copilărești, iar câștigătorul primește o sumă de 33 de milioane de euro. Doar câștigătorul va reuși să supraviețuiască provocărilor periculoase.

Succesul neașteptat și extraordinar al serialului se datorează atât creatorului, scenaristului și regizorului Hwang Dong-hyuk — care a declarat că a pierdut șase dinți din cauza stresului în timpul filmărilor — cât și distribuției excelente și imaginii originale și spectaculoase a regiei. Cu toate acestea, este surprinzător faptul că o serie sud-coreeană extrem de violentă, interzisă persoanelor sub 16 ani, care vorbește despre personaje marginale, a devenit atât de populară atât de repede.

Diferențele culturale și natura violenței explică, cel mai probabil, motivul pentru care o parte importantă din public ar putea fi exclusă. În plus, acest lucru a determinat ca proiectul, inițial conceput ca film, să dureze peste 10 ani pentru a fi realizat, după ce a avut nevoie de mult timp pentru a convinge investitori și actori și pentru a se transforma într-un serial difuzat de o platformă de streaming.

Unele observații critice spun că serialul încearcă să inoveze pornind de la povești și concepte mai vechi. De fapt, „Squid Game” pare să ducă la extrem anumite tipare ale culturii pop, fiind adesea comparat cu filme precum „Hunger Games” sau „Labirintul”. În special, amintește de filmul japonez „Battle Royale”, realizat în anul 2000, care urmărește povestea a 42 de liceeni trimiși pe o insulă pentru a se ucide între ei timp de trei zile, cu doar un singur supraviețuitor care poate reveni acasă, pentru a primi o recompensă. Acest film, considerat un cult și pentru cineaști precum Quentin Tarantino, rămâne o referință în gen.

„Squid Game” aduce, de asemenea, aminte de reality-show-uri precum „Koh-Lanta” sau „Survivor”, care au și ele numeroase sezoane și implică concurenți care suferă de foame și oboseală, participând la probe fizice, eliminându-se reciproc, iar câștigătorul primind o sumă importantă de bani.

Principalul succes al Netflix devine și mai clar dacă îl comparăm cu popularul joc video „Fortnite”, lansat anterior serialului. Deși „Squid Game” este mult mai sângeros și personajele nu revin din morți, serialul adoptă stilul vizual caracteristic jocului. Personajele și elementele din serial au fost rapid integrate în universul jocurilor video.

Alte referințe culturale includ serialul „La Casa de Papel”, recunoscut pentru costumele purtate de gardieni, și serialul HBO „Westworld”, care explorează un viitor apropiat în care bogații pot abuza și ucide androizi în parcuri de distracții.



Sursa articol