antifraudă a descoperit o schemă de evaziune fiscală de amploare în domeniul ride-sharing, care a adus un prejudiciu de peste 266 milioane de lei la bugetul de stat. această schemă a fost identificată în urma analizelor de risc ale inspectorilor antifraudă, care au constatat că firmele cu flote de mașini prezente pe platformele uber și bolt nu sunt, de fapt, proprietarele mașinilor, ci le-au luat în comodat de la alte firme. șoferii lucrează pentru firmele care iau mașinile în comodat, dar acestea nu virează către bugetul de stat impozitul și contribuțiile reținute la veniturile plătite șoferilor, precum și alte taxe și impozite.
schema evazionistă constatată funcționa astfel: o societate paravan reținea un comision de 5–10% din sumele primite de la platformele de transport alternativ, iar diferența de sumă era redistribuită șoferilor fără fiscalizare. inspectorii antifraudă au sesizat organele de urmărire penală în 90 de cazuri și au identificat 30 de situații în care șoferii nu foloseau aparate de marcat fiscale și nu emiteau bonuri, fiind sancționați conform legii.
în urma acestor descoperiri, antifraudă a instituit măsuri asigurătorii pe sumele care ar trebui să ajungă la firme și șoferi, pentru recuperarea prejudiciilor foarte mari. blocarea plăților, așa cum a fost cerută acum de către antifraudă, vizează doar firmele cu flote cu risc fiscal foarte ridicat și controlate de anaf. cele două platforme, uber și bolt, au fost notificate cu privire la suspendarea plăților. ca urmare a măsurii, accesul online pentru generarea de venituri este temporar restricționat.
situația se aplică la nivel național, în toate județele, pentru flotele vizate și șoferii respectivi activi pe platformele uber și bolt. aceste firme au fost alese ca urmare a riscului fiscal extrem de ridicat, constatat în urma analizelor de risc ale inspectorilor antifraudă. măsurile asigurătorii sunt impuse pentru recuperarea unor prejudicii foarte mari.
în ultimul timp, antifrauda a identificat cazuri de evaziune fiscală de amploare tot mai mare în domeniul ride-sharing, iar datele folosite de anaf provin în mare măsură din raportările lunare pe care le fac uber și bolt. potrivit inspectorilor antifraudă, o societate-paravan reținea un comision de 5–10% din sumele primite de la platformele de transport alternativ, iar diferența de sumă era redistribuită șoferilor, fără fiscalizare.
pentru a combate acest fenomen, inspectorii antifraudă au sesizat organele de urmărire penală în 90 de cazuri.
ministerul finanțelor a introdus în acest an un nou instrument legislativ: declarația informativă d397. aceasta obligă platformele de transport alternativ să transmită periodic date direct către fisc, permițând acum un control activ și în timp real.
în concluzie, schema de evaziune fiscală descoperită de antifraudă a adus un prejudiciu de peste 266 milioane de lei la bugetul de stat și a necesitat instituirea de măsuri asigurătorii pentru recuperarea prejudiciilor. situația este monitorizată la nivel național și este vizată de inspectorii antifraudă pentru a preveni astfel de cazuri în viitor. este important ca toate firmele și șoferii să respecte legislația fiscală și să colaboreze cu autoritățile pentru a preveni evaziunea fiscală și a asigura un mediu de afaceri corect și transparent.

Fii primul care comentează